Posts tonen met het label Kaarten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Kaarten. Alle posts tonen

dinsdag 23 maart 2010

Sweet little Kyan

Zaterdag 16 maart jl. zijn vrienden van ons voor de tweede keer papa en mama geworden. Ze hadden al een dochter Daimy, maar nu hebben ze er een heerljke zoon "Kyan" bij. Hij is 3 weken te vroeg geboren, maar het is een bikkeltje! Hij heeft 2 daagjes in de couveuse moeten liggen en nu zijn ze lekker met z'n viertjes thuis. Zaterdag a.s. gaan we gezellig om kraamvisite.



De kaart die ik voor ze gemaakt hebt, is gebaseerd op sketch #56 van Cardpatterns. Echt een ontzettend leuke sketch, waar ik (eindelijk) weer eens lekker mee bezig ben geweest. Mijn voornemen is om mijn silhouette toch echt vaker te gaan gebruiken. Ik heb nu zo ontzettend veel afbeeldingen, lettertypes etc., dat ik de komende jaren iedere dag iets compleet anders kan maken. ;-) Iedere dag is voor mij iets te hoog gegrepen, maar ik ga mijn best doen!

dinsdag 23 februari 2010

.... 60 jaar

Binnenkort wordt mijn schoonmoeder alweer 60 jaar! Ze kan/wil het zelf nog niet geloven en heeft daarom ook helemaal geen zin om haar verjaardag te vieren. Om haar niet met de neus op de feiten te drukken, heb ik geen kaart met zo'n hele grote dikke 60 gemaakt. In plaats daarvan een heel bescheiden "Happy birthday". En aan de andere kant wilde ik gewoon heel erg graag mijn nieuwe stempels van JustRite gebruiken. Ze zijn zoooo leuk en je kunt er echt eindeloos mee combineren. De set bestaat uit 10 teksten, 10 ronden, hoofdletters, kleine letters en symbolen. Daarnaast kun je er zoveel uitbreidingen op kopenl, maar daar wacht ik nog maar ff mee. ;-)


Enneh, worden jullie ook niet helemaal vrolijk van dit heerlijke weer vandaag!!! Eindelijk een stralend zonnetje en het is droog, dus straks lekker met de kids naar buiten. :-))))

zondag 13 december 2009

Warm Winter Wishes

Waarschijnlijk is dit het laatste kerstkaartje van dit jaar. Ik moet er eigenlijk nog een paar maken, maar ben bang dat ik daar geen tijd meer voor heb. Ik moet echt eerst de afscheidscadeautjes van Thiemo maken!


Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van mijn nieuwe embossingmal van Cuttlebug. Ik heb er nog 2 besteld, maaar ik denk dat ik die voorlopig niet kan gebruiken.... Afgelopen donderdag is namelijk mijn Revolution "overleden". Een van de tandwieltjes is versleten en het is lastig (beter gezegd onmogelijk) om dit tandwieltje los te kopen. Ik heb Quickutz gemaild over mijn probleem, en ik hoop heel stiekem dat ik een nieuwe toegezonden krijg. Dus allemaal ff duimen voor me! En anders wordt het de Epic 6 aanschaffen, en dat is op zich ook helemaal niet vervelend! ;-)

zondag 15 november 2009

Het is weer even geleden...

De afgelopen weken is het zo druk (geen idee waarmee ik het druk heb...), maar ik kom gewoon niet toe aan scrappen. Op zich is dit geen schande, maar ik vind het wel heel erg slordig dat ik de verjaardagskaarten te laat verstuur. Mijn excuses hiervoor!!! Hoewel het nog geen 1 januari is, heb ik nu toch de voornemens om minimaal 1 kaart per week te maken, en op tijd mijn verjaardagskaarten te versturen... Dat zal toch wel moeten lukken. ;-)

Deze giftcard heb ik begin november aan mijn collega gegeven. Ik had geen tijd om hem eerder op mijn blog te zetten.



En dan nu snel aan de slag met de giftcard voor mijn ouders. Ze krijgen kaartjes voor het concert van Frans Bauer op 22 november, alleen moet ik de kaartjes nog geven. Je begrijpt, dat ik natuurlijk niet de kaartjes in een saaie witte envelop wil geven. ;-)

dinsdag 13 oktober 2009

Get sketchy #9

Hoewel ik het erg leuk vind om aan de hand van sketches kaarten te maken, kom ik toch vaak tot de conclusie dat ik (weer) volledig van de sketch ben afgeweken. Zo ook deze keer met sketch 9 van Get Sketchy. Echt een leuke sketch, maar mijn kaart is toch weer iets anders geworden....




zondag 11 oktober 2009

Birthday boy! Cardpatterns #36

Afgelopen vrijdag moest ik even naar de Scrapbook Nederland voor clearstamps en wat inkt. Ik had met mijzelf de afspraak gemaakt om echt GEEN papier te kopen. De eerste 2 minuten in de winkel verliepen zonder problemen, totdat ik... de Junior-lijn van American Crafts zag liggen. Wat een super stoer jongens-papier, echt helemaal gemaakt voor Thiemo. Tja, dit kon ik natuurlijk niet laten liggen. Snel in mijn mandje gestopt en doorlopen naar het inkt, maar "helaas"... Want wat zag ik nu weer: jahoor, de papier-lijn Blue skies van American Crafts. Tja, en dit is toch echt Romy-papier.... Dus inderdaad, ook deze hele lijn maar in mijn mandje...

Daarna snel mijn reis vervolgd naar het inkt om vervolgens bij de kassa af te rekenen. Het was een redelijk kort bezoekje, maar mijn mandje was weer heerlijk gevuld!



Gisteren gelijk aan de slag gegaan met de Junior-papierlijn en sketch 36 van Cardpatterns. Van het sterrenpapier had ik een extra vel meegenomen, want dit papier wilde ik echt gebruiken voor de verjaardagskaart voor mijn broer. Hij is pas 22 oktober jarig, maar zijn kaartje staat nu al netjes op de kast "klaar voor verzending"!

zondag 4 oktober 2009

M'n allereerste strik...

Deze kaart is gebaseerd op sketch # 19 van de Dutch Card Lovers. Ik wilde al een kaart maken met sterren en daar sluit deze sketch natuurlijk perfect op aan.



Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van de kerstlijn van My Mind's Eye "The merry days of Christmas". En, is het jullie al opgevallen... Ik heb lint en een strik op mijn kaart gebruik en volgens mij is dit echt de allereerste keer!!!



woensdag 30 september 2009

2 Sketches 4 You, #36

Vanaf nu staan de kaarten eigenlijk allemaal in het teken van de Kerst! De scrap-zin begint nu ook met de dag beter te worden. Tja, dat is toch ook wel weer het voordeel van de herfst. Het wordt alweer snel donker en fris buiten, dus gewoon heerlijk op m'n kamertje aan de scrap. ;-)



Deze kaart is gemaakt naar aanleiding van de sketch van 2S4Y. Wat ben ik toch blij met m'n silhouette. Niets geen stanzen kopen voor het maken van sneeuwvlokken. Gewoon een lettertype op internet zoeken waar sneeuwvlokken in voor komen, het lettertype installeren op de pc en hupsakee daar heb ik opeens 30 soorten sneeuwvlokken, leuk leuk leuk!

woensdag 23 september 2009

Laura's sketch #35

Hier mijn uitwerking van de sketch van 2 Sketches 4 You. Een leuke sketch waar je echt alle kanten mee uit kan...


De kaart heeft eerlijk gezegd nog iets nodig, maar na 1 dag staren kan ik echt niets bedenken wat er nu echt goed bij past. Voorlopig is het nog geen Kerst, dus ik heb eventueel nog even de tijd ;-)

zondag 20 september 2009

Kerstkaartje #1

Gisteravond begonnen met het maken van kerstkaarten. Vorig jaar was dit ook de bedoeling, maar dat papier ligt nu nog steeds in de kast. Aangezien ik het niet leuk vind om met dit "oude" papier te werken, heb ik afgelopen week lekker nieuw papier gekocht. Het was een hele uitdaging om papier uit te kiezen, want jeetje wat zijn er een boel leuke lijnen!!! Om mijn stapel "oud" papier niet nog meer te laten groeien, ben ik niet als een dolle stier papier gaan inslaan.



Deze kaart is gemaakt nav de sketch 33 van Cardpatterns en ik heb heb lekker simpel gehouden. Het papier is Bo-Bunny's back to backs! Niet te kersterig en helemaal mijn kleuren.


donderdag 17 september 2009

Little Sam

Dinsdag 8 september hebben vrienden hun tweede kindje "gekregen". Het was alleen een grote verrassing dat het een jongen is, want er was gezegd dat ze nog een meisje zouden krijgen... Oeps, hele kamer roze, roze kleertjes bij zich, alleen een meisjesnaam verzonnen, etc. En dan ook nog de grote zus, die helemaal op een zusje gerekend had... Na lang denken zijn ze op de naam "Sam" gekomen! Weer een goede reden om een kaartje te maken en ook deze keer ga ik hem echt opsturen. ;-)



zondag 13 september 2009

Jaja, vandaag voor de allereerste keer...

...heb ik een kaart aan een niet-scrapper gegeven!!! Eigenlijk koop ik voor familieleden, etc. altijd gewoon een kaart in de winkel, omdat ik het toch wel vreemd vond om een eigen knutselkaart te geven. Vandaag heb ik (op aandringen van Vincent) deze kaart aan mijn zwager gegeven. De kaart is iets aangepast, doordat ik "HB" heb vervangen door "30". Er was geen tijd om een nieuwe foto te maken, dus vandaar deze.



zaterdag 12 september 2009

Balloons and streamers

Weer aan de slag gegaan met een kaartje. Ook deze keer niet gewerkt naar aanleiding van een sketch, maar gewoon lekker zelf aan de gang gaan. Ik moet zeggen dat ik over deze kaart erg tevreden ben! Gewoon lekker strak en een tikkeltje stoer. ;-)


vrijdag 11 september 2009

Cake and candles

Deze keer een frosted clearcard gebruikt van Shortcutz. Ik blijf het toch een uitdaging vinden om met clearcards te werken, want tenslotte moet de achterkant er ook nog netjes uitzien. :-)



zaterdag 5 september 2009

Happy birthday!

Na een lange tijd gisteren weer eens gezellig wezen scrappen met Elena! Uiteraard weer met zo'n verschrikkelijk foute, maar lekkere bak met chocolade rozijnen... We zijn lekker aan de slag gegaan met het maken van kaarten. Ik moest nog een kaartje maken voor mijn vader. Hij was afgelopen dinsdag jarig, maar hij viert het morgen.



zaterdag 8 augustus 2009

Welcome home

Dave en Elena zijn momenteel drie weken naar Maleisie en komen eind van deze week weer naar huis toe. Nu kwam Vincent met het goede idee om, naast een bosje bloemen, ook een welkomstkaartje voor ze te maken. Om het een beetje een Nederlands-kaartje te laten zijn, heb ik voor de kleuren rood, blauw en wit gekozen.



Het uitsnijden is niet helemaal goed gelukt, want ik had toch een groter mesje in de Silhouette moeten gebruiken. Aangezien mijn witte papier zo goed als op is, kon ik het raster helaas niet nog een keer uitsnijden... Verder ben ik tevreden over deze kaart en zoals ik in mijn vorige bericht heb gezegd: "geen rommelige kaarten meer voor mij". ;-)

maandag 27 juli 2009

CardPatterns, sketch #25

Gisteren lekker aan de slag gegaan met (natuurlijk!) mijn mooie nieuwe silhouette en de sketch van CardPatterns. Oei, wat is het moeilijk om een keuze te maken uit al die afdrukken in de Silhouette-shop. Gelukkig heb ik een onbeperkt abonnement afgesloten, dus de komende maanden kan ik lekker mijn gang gaan!



Ik ben niet helemaal tevreden met het eindresultaat, maar om de kaart nu gewoon weg te gooien is ook wel weer zonde. Ach, ik begin vanavond gewoon aan een nieuwe sketch...

zaterdag 11 juli 2009

Belofte maakt schuld

Zoals beloofd in mijn vorige bericht, moet ik echt aan de slag met verjaardagskaarten. Ik heb me aan mijn woord gehouden hoor, want ik heb zowaar mijn kaartje afgemaakt!!! De kaart is gebaseerd op sketch 22 van CardPatterns.



De afgelopen weken heb ik niet gescrapt, maar ik heb wel veel lopen surfen op het internet. Ik heb de site van een Francaise "Elodie" ontdekt. Ik ben echt helemaal fan van haar stijl! Niets geen drukke kleuren maar mooie naturel kleuren en echt fantastische embellishments.

Het is alleen jammer dat ik heb moeten constateren dat mijn papiervoorraad vooral uit knalkleuren bestaat... Tja, dat wordt binnenkort toch wat papier inslaan. Al weet ik nu wel, dat ik dus echt niet meer in een keer stapels papier ga kopen. Veel van mijn laatste papier-aankopen, zijn namelijk niet echt een succes...

Groetjes,
Daniëlle

donderdag 28 mei 2009

Gecondoleerd...

Tja, kaarten zijn niet altijd bedoeld voor de meest vrolijke gebeurtenissen. Bij de broer van mijn collega is in november urinewegkanker geconstateerd en sindsdien gaat het erg slecht. Inmiddels uitzaaiingen naar de lever, nieren, lymfeklieren en afgelopen vrijdag hebben ze gehoord dat hij nu ook botkanker heeft... Zo sneu, een man van 42 jaar net getrouwd en een kindje van 2,5 jaar. Het erge is dan ook nog dat mijn collega over 5 weken gaat trouwen! Natuurlijk superleuk, maar deze situatie overschaduwt toch de voorbereidingen die eigenlijk zo leuk moeten zijn.



Aangezien iedereen denkt dat hij het niet heel lang meer zal volhouden, heb ik alvast een kaartje voor mijn collega gemaakt (beetje snel misschien, maar ik had er nu "inspiratie" voor). Het spreekt voor zich dat ik de kaart niet teveel opgeleukt heb.

Ik heb begin deze week de sketch van 2S4Y bekeken, maar wilde er niets mee doen. Nu achteraf vind ik dat deze kaart toch iets weg heeft van Kazan's sketch #27.

dinsdag 26 mei 2009

Cardpatterns sketch #16


Mijn oom en tante houden op 21 juni a.s. een groot feest, omdat mijn oom 65 jaar wordt, mijn tante dit jaar met de VUT gaat en daarnaast zijn ze dit jaar ook 35 jaar getrouwd. Voor hun een reden om een alle familieleden en vrienden uit te nodigen voor een gezellig feest!!! Echt heel erg leuk om nu niet een keer al je familie op een begravenis te zien, maar gewoon lekker bijkletsen met een drankje en een lekker hapje!

Om door te geven dat we aanwezig zijn, heb ik een kaart voor ze gemaakt. Mijn tante is nogal klassiek en dus is deze papierlijn van Scenic Route perfect! De kaart is gebaseerd op sketch #16 van Cardpatterns.

Uiteraard heb ik voor deze kaart mijn nieuwe pons van EK Succes gebruikt! Hij is bijna niet meer te verkrijgen, maar gelukkig vond ik hem op de Creabeurs afgelopen zondag!!!