donderdag 27 september 2012

Hallo wereld!

Leuk die kinderboekenweek... Krijg je van de school de opdracht om samen met je kind een poppetje te maken uit een andere cultuur?!?! En om ons op weg te helpen hebben we een een of ander gek sjabloon gekregen voor als je niets weet! Nou niets sjabloon, wij verzinnen zelf wel iets! :-))

"Thiemo, wat voor poppetje wil je maken?". Antwoord van Thiemo: "Een poppetje uit Frankrijk". Slik, hoe gaan we dat nu aanpakken... Ik had al een leuke template gevonden, welke ik met de kids van vilt wilde maken. Maar ja, hoe laat je kinderen van 4 en 5 jaar een heel werkje naaien? Ter inspiratie naar de Pipoos XL in Zoeterwoude-Rijndijk gegaan, en daar lag hét: FOAM! Ideaal voor de kids, lekker makkelijk te knippen en het kan gewoon gelijmd worden. Wpensdagmiddag hard aan de knutsel gegaan en zie hieronder het resultaat.

Romy heeft een meisje uit Hawaii gemaakt en Thiemo een jongen uit Frankrijk! De uitwerking van Romy is achteraf nog aangepast, want het blijkt ALOHA te zijn...

Het bezoekje aan Pipoos heeft mij weer een nieuwe hobby opgeleverd, want ik ben mij nu aan verdiepen in VILTEN. Ik hoop jullie binnenkort mijn eerste project te kunnen showen. :-))

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vilt bij pipoo's is erg duur kijk eens bij de egel in alphen, volgens mij niet veel verder rijden dan zoeterwoude.succes
https://www.kaartenmakerij.nl/shop/Diverse-Hobbymaterialen-p-1-c-988.html

Anoniem zei

It's really very complex in this full of activity life to listen news on TV, so I just use internet for that reason, and take the latest information.

Here is my web site: acoustic guitar a chord